dimarts, 2 de novembre del 2010

DOCUMENTACIÓ: INSTÀNCIA PRESENTADA A L'AJUNTAMENT

Promunsa ens ha fet arribar la instància segons la qual s'informa a l'Ajuntament que ja s'ha efectuat la concessió de la 2a fase de les obres d'urbanització i que l'empresa adjudicatària, Obres i Serveis Roig, ja ha signat el contracte per executar-les.

Per veure-la en format PDF heu de fer click aquí.

20 comentaris:

PISO "A" ha dit...

y cuando han empezado las obras????si es que han empezado..

Belén Serrabou ha dit...

Bona tarda a tots,
m'agradaria explicar la meva mala experiència que he tingut per demanar l’hipoteca a la Caixa.
Vaig anar directament a la oficina de la Caixa a preguntar si em concedirien la hipoteca. Vam fer els càlculs i amb un tipus d’interès q ronda els 2,45% o alguna cosa semblant (no recordo exactament) i comptant que el termini màx. de l’hipoteca es a 25 anys, la meva quota a pagar es més del 40% del meu sou. AIXÍ QUE NO HEM CONCEDEIXEN L’HIPOTECA!!!
Després de tants anys d'esperes i il•lusió, ara em diuen que NO el puc comprar. Em sembla una irresponsabilitat, després de que ja vam entregar la declaració de IRPF i la generalitat va acceptar el meu Crédit. Els de Promunsa diuen que es la primera vegada que els hi passa i que es problema de La Caixa. L’única solució es buscar una altre caixa o banc. Però les possibilitats son mínimes.
Suposo que més persones, sobretot si es una única persona la que demana l’hipoteca els hi passarà el mateix, així que recomano que aneu fent els vostres càlculs abans d’il•lusionar-se per un pis que no podreu comprar. Després de tot el que hem passat d’espera, ara no me’l deixen comprar!!!
A veure si entre tots podem trobar una solució a aquest problema o els pisos es quedaran vuits.

elena ha dit...

hola a tots,

belén, ets de pis concertat? jo també sóc sola, i tinc por de que em passi el mateix... preguntaré a la Caixa abans de la trucada que mai arriba, per si estic en el mateix cas... segur que hi ha més gent que està igual i si no troben la solució... com bé dius tu, quedara tot buit...

Mision Imposible ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Mision Imposible ha dit...

Buenas Belen.

Grácias por tu aportación.

Pero claro, la información que compartes me resulta algo incompleta.
Visto así, nos podríamos alarmar más de la cuenta.

Nos podrías indicar de que importe es la cuantía hipotecaria q solicitas? el importe de tu piso y + o - lo q ganas?

Perdona, no deseo investigar tu situación personal, pero claro es necesario tener una base de información + amplia, para hacernos una idea mas clara.

Por cierto , cual es la oficina de la Caixa, con la que trabaja Promunsa, en que calle de Sant Just está?

Lo comento porque a mi tampoco me han llamado, y podría informarme por mi cuenta.

Grácias.

Olvega ha dit...

Hola:

Belén, no te amplian el plazo de pago a más de 25 años? Te pasas mucho del 40%?. Creo que estoy en la misma situación que tú...menuda decepción! Espero que encuentren solución a esto.

Saludos.

Jesus ha dit...

Hola a mi mujer le pasa lo mismo, tambien esta ella sola, es un piso de regim general, y en su dia le aceptaron todas las ayudas despues de hacer todo el estudio, su situación laboral no ha cambiado nada, sigue en el mismo sitio mismo salario, en promunsa nos dijeron hace tiempo que no nos preocuparamos que si ya esta aceptado la caixa no pondria ningun problema si la situación laboral era la misma, pero con esto que has comentado me ha preocupado, esta tarde iremos a la caixa a preguntar.
Yo pienso que si en su dia el sueldo era valido para dar el 20 por ciento, y a dia de hoy sin cambiar la situación laboral no es valido, todo esto es ilogico, que pasa por el retraso de la obra y que los bancos cierren el grifo lo que antes era valido para el mismo piso ahora no? que ha cambiado?

Ram ha dit...

Hola a tod@s,

Belén, conozco a una chica de una promoción anterior a la nuestra que finalmente tuvo que renunciar al piso porque el banco no le concedía la hipoteca, así que PROMUNSA, como no, miente y además una vez más tira balones fuera ¿que la culpa es de la Caixa? ¿No sé supone que por algo nos piden documentación y entramos en las bases? Y siempre han dicho que NO tendríamos ningún problema con las hipotecas y que ellos ayudarían en todo lo que pudieran ¿que es para ellos ayudar, decirte que te busques otro banco? Bravo, seguimos en las misma línea. Esto parece el timo de la estampita.

Belén Serrabou ha dit...

Pues así estamos, David de promunsa me dijo que nunca había pasado, que siempre habían aceptado las hipotecas de protección oficial. Yo tengo la carta de la generalitat que dice que me aceptan el crédito (y mira que ahora he mejorado mi sueldo), pero ahora la caixa no se quiere arriesgar a dármela porque paso del 40%. Mi piso es de precio concertado. Si quereis hacer los números, a mí me dijeron que para el 80% de la hipoteca, que son 165.000€, me tocaría pagar 745€ al mes durante 25 años. Calcular si es más de vuestro 40% del sueldo al año... Qué podemos hacer??? despues de todo lo que ha pasado ahora no me dan la hipoteca!!! me parece una irresponsabilidad que nos dejen optar a estos pisos y que luego no nos acepten la hipoteca!!! Si nos unimos todos y presionamos a Promunsa a que haga algo, o si no se quedaran los pisos vacíos...

ketabcn ha dit...

Hem anat a la Caixa aquesta tarde.
Ens han dit que en principi no hi ha d´haver cap problema,ja que en cas de superar el 40% es pot posar un aval.
Us aconsello que hi aneu y porteu els papers de l´estudi que ens van fer,i ells et fan el càlcul de la hipoteca.

Unomas ha dit...

Hola,

¿Habéis probado a poner en el Google el nombre de Anna Hernández, o "Caso Pretoria"? probad, yo me he encontrado con lo siguiente: La mujer de Montilla figura en la Presidencia de Promociones Municipales Santjustenques, S. A. (Promunsa), una entidad que pertenece a la sección catalana de la Asociación Española de Promotores de Vivienda y Suelo (AVS) y una de las empresas relacionadas con la trama del caso ‘Pretoria’. El pasado 31 de octubre, Garzón denunció que esta operación había defraudado a los ayuntamientos de Santa Coloma de Gramanet, de Badalona y de San Andrés de Llavaneras un total de 45 millones de euros.

No sé hasta que punto será verdad, pero mucha tranquilidad no da que los relaciones con este tipo de "tramas".

Belén Serrabou ha dit...

a mí me comentaron que el tema del aval era complicado. Las hipotecas que pasen del 40% van a ser enviadas al departamento de Riesgos de la caixa, donde analizaran si nos conceden la hipoteca o no. asi que hasta el último momento no sabremos si nos la conceden o no. supongo que como vieron que yo me asusté, ahora os dicen que no hay problema para no alarmaros... pero la verdad es que en el último momento os pueden decir perfectamente que NO os la dan... pero bueno, tampoco se puede hacer nada... si hay reunión con los de Promunsa yo pondría este tema sobre la mesa. Porque ellos fueron los que nos aceptaron entrar en el sorteo!

Afectats Illa 2 Mas Lluí ha dit...

Des de la Comissió portem mnés de 2 anys advertint a Promunsa i a l'ajuntament d'aquesta situació sobre la possibilitat de la NO concessió de les hipoteques.

En cada reunió ho hem recordat i hem demanat que ho preveiéssin per mirar d'evitar-ho i per trobar-hi una solució.

La resposta sempre era la mateixa: no hi haurà aquest problema i, en tot cas, si arriba ja el solucionarem.

Per part nostra, el que vam fer va ser, immediatament després de llegir el comentari de Belen, enviar-lo per correu electrònic tan a l'alcalde com a Enric Camats. A hores d'ara encara esperem una resposta per escrit, si bé és cert que en una conversa informal amb l'alcalde ens va assegurar que aquesta setmana han de mantenir una reunió amb el director de "la Caixa" i que també cal mirar els casos concrets que vagin sorgint, com el de Belen.

Per part de la Comissió, ens sembla que poca cosa més podem fer per mirar de solucionar la situació però recollirem tots els suggeriments que ens feu arribar.

Miguel Ángel ha dit...

Hola!

No seria convenient fer arribar a Promunsa el fet de que a dia d'avui encara La Caixa no s'ha posat en contacte amb els adjudicataris d'una manera regular (al menys ningú ha dit al blog que li hagin telefonat des de La Caixa) per tal d'iniciar el procés d'estudi de la concesió les hipoteques?. Sembla que son els mateixos adjudicataris els que han de prendre l'iniciativa d'anar a La Caixa perque puguin estudiar el seu cas.
Penso que en aquest cas Promunsa hauria d'intentar "fer pressing" a La Caixa perque faci una mica de via en tot aquest tema.
Moltes gràcies

Jesus ha dit...

yo creo que es uno de los temas mas importantes, y tanto promunsa y el ayuntamiento deberian intentar apretar a los de la caixa para que este tema se resolviera lo antes posible, porque al que no le den la hipoteca mejor saberlo con tiempo, para poder buscar alternativas.

Anna ha dit...

Hola,
A part del tema de les hipoteques, soc de l’edifici B i encara per desgràcia no puc parlar d’aquest tema, ahir a les notícies varen dir que si no hi ha un contracte d’arres firmat per notari no serà vàlid per desgravar la vivenda el proper any. Si us plau podeu preguntar-ho?

Belén Serrabou ha dit...

Parece que el efecto de que varios de vosotros hayáis ido a preguntar la hipoteca a la caixa ha surtido efecto y ya me han llamado los de la caixa diciendo que seguramente me aceptarán la hipoteca si mis padres tienen suficientes ingresos y me avalan. En fin, ya veremos qué pasa en el momento de la verdad…

Otro ha dit...

Eso no es por la presión! Cualquier banco te daría la hipoteca con una val. Incluso te darian más del 80% si tienes un aval. Estos de la Caixa son unos........

ketabcn ha dit...

Cuant es farà la propera visita als pisos???

Estela ha dit...

Del bloc B, se sap alguna cosa... encara ens falta molt per pensar en l'hipoteca...