divendres, 3 de desembre del 2010

*EDITAT* DESGRAVACIÓ HIPOTECA. OPCIONS

Des de la Comissió ens hem posat en contacte amb una notaria / assessoria jurídica i ens hem informat sobre quins procediments hem de seguir per assegurar una mica més la desgavació de la hipoteca a partir del 2011.
  1. Demanar a Promunsa una còpia signada del contracte de compra-venda. Cada adjudicatari hauria d'anar en persona a demanar-lo.
  2. Anar a la delegació d'Hisenda perquè certifiquin que els 2 contractes són iguals.
  3. Anar a l'Oficina Liquidadora per aconseguir una signatura fefaent sobre el document.
  4. Anar a qualsevol notaria perquè certifiqui tota la documentació i el procediment. Aquest tràmit té un cost d'uns 70€.
Val a dir que Promunsa i l'Ajuntament estan segurs que la Llei no entrarà en vigor abans que signem les escriptures i les hipoteques i també que defensa que la Llei i les notícies no diferencia entre pisos de promotors privats i pisos públics de protecció. També van recordar que els contractes d'aquests últims tenen un visat de la Generalitat i que, a més, ja ens hem estat desgravant l'entrada del 20% durant aquests 2 anys.

Des de la Comissió només posem a la vostra disposició tota la informació que tenim sobre el tema perquè cadascú decideixi què és el millor per a ell.

*EDITAT*
Pengem un document que ens han fet arribar amb les preguntes i respostes més freqüents sobre el tema de la desgravació de la hipoteca.

5 comentaris:

Anna ha dit...

Moltes gràcies per tot.

GaLcE ha dit...

Moltes grcies per la info.

Una cosa, els que signem el dia 20, no crec que tinguem temps de tindre una copia abans de finalitzar el any, no?? I com ho hem de fer?? A mi desde promunsa em diuen que no pateixi, que es fa tot rapid per la llei aquesta pero que nosaltres no hem de fer res mes.. i aixo m'amoina un mica perque estem parlant de molts diners per poder desgravar..

Si un cas, aquesta setmana tornare a insistir.

Per cert, ahir em vaig llegir tot el blog sencer per refrescar les cosetes que he anat llegint durant aquets anys, i en moltes ocasions he vist que deieu que enviarieu e-mail a la gent que ho va facilitar a la primera reunió.

Els nous adjudicataris, com es el nostre cas, logicament no vam anar aquesta reunio, us hem de facilitar el mail?? Perque jo vull estar informada si envieu qualsevol cosa. O al escriure per aqui com que m'he d'identificar ja serveix??

Moltes gracies de nou!!

Laur ha dit...

bona tarda,
soc una nova adjudicataria del dia 1, de l'edifici T.
Fins el moment no tenim noves noticies, promusa ens ha informat que rebrem una carta amb les dades economiques i dia i hora per firmar la paga i senyal (20%).
algu sap una mica l'esquema dels pasos a seguir?
Tambe he llegit que el dissabte 11 hi ha una visita guiada, imagino que a nosaltres tmb ens convocaran, no?
Gracies

Afectats Illa 2 Mas Lluí ha dit...

Per a GaLcE:

ens vam oblidar de comentar que a l'edifici T hi ha 2 tipus de pisos: de preu concertat (3 habitacions) i de preu municipal (4 habitacions i tots els baixos).

Els que han d'optar obligatoriament a la hipoteca, segons sempre ens han explicat, són els de preu concertat.

Els de preu municipal poden optar per una altra hipoteca però amb les despeses adicionals que vam comentar d'estudi, obertura, tasació, etc.

Si ens vols facilitar l'adreça de @, cap problema però normalment quan s'ha de comunicar alguna cosa imporatant, aconseguim que ho faci Promunsa a través de carta postal.

Per a Laur:

els passo a seguir serà que hauràs de pagar el 20% de l'entrada del pis i Promunsa et donarà un rebut i també un paper conforme què has pagat i què falta per pagar.

A la visita del dia 11 també heu de venir, i tant.

GaLcE ha dit...

Moltes gracies de nou.

Una altre pregunta, com podem saber si nosaltres tenim la ajuda directa a l'entrada???

Es que hi han ajudes que si tens aquesta no pots optar..